Maailman voitokkain talvirengas – Hakkapeliitta 75 vuotta

Hakkapeliitta 75vVuonna 2011 on tullut kuluneeksi 75 vuotta siitä, kun ensimmäinen Hakkapeliitta-talvirengas näki päivänvalon kevättalvella 1936. Nokian Hakkapeliitta onkin jo käsite kaikkialla, missä talvi ylipäänsä tunnetaan. Maailman vaativimpiin talvioloihin suunnitellun renkaan kehitystyön päämääränä on olla turvallisuuden edelläkävijä. Legendaarisen Hakkapeliitta-perheen ainutlaatuiset innovaatiot ovatkin pitäneet sen lehtitestien korkeimmilla korokkeilla vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Hakkapeliitan juhlavuosi näkyy Nokian Renkaiden toiminnassa muutenkin kuin testimenestyksenä. Uusi liikenneturvallisuusfoorumi Hakkapedia palvelee kaikkia tiellä liikkujia internetissä ja älypuhelimissa ilmoittaen liikenteen häiriötilanteista, kuten tietöistä, onnettomuuksista ja käyttäjien itse tekemistä huomioista. Hakkapediassa on myös mahdollista kertoa liikenneturvallisuutta haittaavista epäkohdista. Nokian Renkaiden työntekijöistä koostuva Team Hakka valitsee joka kuukausi yhden näistä ongelmista korjattavakseen. Tällaisia Hakkapeliitta-tekoja tehdään kuukausittain aina vuoden 2011 loppuun saakka.

Lisätietoa: www.hakkapedia.fi

Hakkapeliitta-renkaiden kiehtovaan tarinaan voit tutustua lähemmin verkkosivuillamme: www.nokianrenkaat.fi/ensimmaiset_talvirenkaat