Ympäristöä kuunnellen

Ympäristömyönteinen ajattelu tarkoittaa tehokkaita tuotantoprosesseja sekä turvallisia että ympäristölle entistä ystävällisempiä tuotteita. Ympäristön kunnioittaminen omassa toiminnassa on arvokas ja tärkeä valinta, mutta sen pitää olla myös todellista.

Peter Köhne

Mielestäni mainio esimerkki ovat metsämaastoa hellävaraisesti kohtelevat metsäkonerenkaamme, jotka ottavat herkän luonnon kokonaisvaltaisesti huomioon. Maasta tai metsästä elantonsa saavalle yrittäjälle työkonerenkaiden ekologisuus ja kustannustehokkuus riippuvat myös siitä, minkälaisen jäljen työ jättää ympäristöönsä. Kyse ei ole vain tehokkaasta korjuutyöstä vaan myös metsän tulevaisuudesta.

Erilaisten sinänsä näkymättömien toimien vuoksi lopputulos usein moninkertaistuu. Monista pienistä seikoista syntyy isoja asioita. Tuntuu todelta hyvältä työskennellä yrityksessä, jossa ympäristöä ei ole huomioitu vasta lakisääteisten määräysten pakottamina. Olemme toimineet oma-aloitteisesti ja aktiivisesti jo vuosikausia.